“Aku har4mkan tubuhku menyentuh tubuhmu” -Bukan kerna Mulan, Ahmad Dhani cer4ikan Maia dengan tal4k tiga melalui sms

Bukan je peminat dekat Indonesia, percer4ian Ahmad Dhani dan Maia Estianty turut mengejutkan dunia hiburan di Malaysia.Lebih-lebih lagi sebab percer4ian ini melibatkan orang ketiga iaitu isteri Dhani sekarang, Mulan yang juga merupakan bekas ahli kumpulan Ratu bersama Maia.

Sejak kes percer4ian itu sehingga sekarang, Mulan masih dianggap sebagai per0sak rumah tangga walaupun Dhani telah cuba beberapa kali untuk membersihkan nama isterinya itu.

Menurut Sosok, pada tahun 2015, Dhani ada menceritakan perkara sebenar yang berlaku sehingga membawa kepada percer4ian antara dirinya dan Maia dalam satu rancangan temubual.

Dhani berkata, dia mencer4ikan Maia melalui sistem pesanan ringkas (SMS) tanpa bersua muka. Namun ramai orang salah anggap dan menyangka Maia yang cer4ikan dia kerana bekas isterinya itu menuntut cer4i di m4hkamah.Padahal, menurut penyanyi dari kumpulan Dewa19 ini, pada bulan Disember 2006, dia telah mencer4ikan Maia dengan tal4k tiga.

“Nggak pakai tal4k 1, langsung tal4k 3 melalui SMS, dan secara agama itu sebenarnya sudah sah.”

Apabila disoal oleh penemubual yang tindakan Dhani ini agak k4sar kerana hanya mencer4ikan Maian melalui SMS. Dhani ceritakan apa sebenarnya yang berlaku.

“Ceritanya, saya beri dia SMS seperti ini: ‘Mulai hari ini, saya har4mkan tubvhku menyentuh tubuhmu.”

Beberapa bulan selepas Dhani memberikan mesej tersebut, Maia failkan percer4ian di m4hkamah.

“Bayangkan, kalau saya tak sentuh Maia selama 3 atau 4 bulan tu maknanya saya dan dia dah bercer4ilah kan? Sebab tu Maia tuntut cer4i.”

Jelas Dhani lagi, dia bukan mencer4ikan Maia tanpa alasan. Dia mempunyai sebab yang kukuh kenapa dia cer4ikan bekas isterinya itu tapi dia tak mahu menjelaskan kepada orang awam.

“Waktu itu saya menangis. Aku tak mahu anak-anakku tahu. Mereka masih kecil. Aku tak nak dorang tahu tentang sisi gelap ibunya.”

Hingga kini, orang ramai masih tak tahu apa sisi gelap yang dimaksudkan oleh Dhani itu. Kita hanya tahu yang dia cer4ikan Maia sebab jatuh cinta pada Mulan..Sumber manggahijau

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *