Alhamdulillah,Baby Pian Dah Jadi Papa Yan.. Faeq Razeeq Namanya

Penyanyi Sufian Suhaimi memaklumkan bahawa dia kinimengambil seorang anak angkat, Faeq Razeeq.Kongsi penyanyi lagu Di Matamu ini, umur dan kerjaya bukanlah penghalang baginya untuk berbuat demikian.

“Bismillahirrahmanirrahim. Saya rasa tajuk diatas dah cukup untuk menyampaikan cerita apa yang ingin dikongsi. Pertama sekali, saya bersyukur dengan nikmat hidup ini. Allah cukup pemurah dalam melimpahkan rezeki kepada saya, begitu juga kepada yang lain. Usia 27 tahun bagi saya bukanlah terlalu muda untuk memikul tanggungjawab.

Selain ibu ayah, keluarga, saya memerlukan tujuan untuk bekerja lebih kuat. Banyak masa saya gunakan untuk mencari perasaan apa yang kurang selama ini. Of course, I’ve been spending a lot of time talking to Allah. Semua saya ceritakan. Ada juga rakan-rakan yang menjadi pendengar setia saya. Tapi bila jumpa kawan yang dah ada anak ni, rasa tu lain, rasa penuh. Theres something special about babies.

When they’re around, i feel complete. Mungkin belum masanya untuk tamatkan zaman bujang, tapi i can feel this is the perfect time to have one anak angkat, itu juga satu rezeki. Welcome to my life, Faeq. Ayah Yan sayang @babyfaeq tau,” tulis Sufian.

Menerusi ruangan k0men,rata-rata memuji sikap penyanyi itu dan sentiasa mendoakan yang terbaik buat mereka berdua.Foto:Inst4gram Sufian Suhaimi kredit MH

Penyanyi dan komposer yang terkenal dengan lagu “Di Matamu” ini menyuarakan hasratnya untuk mengambil anak angkat dan enggan memikirkan soal cinta atau berkahwin buat masa ini. Sufian Suhaimi baru-baru ini telah digossipkan dengan pelakon PASKAL, Jasmine Suraya Chin dan seorang inst4famous berusia 16 tahun selepas gambarnya menghadiri majlis harijadi gadis itu tvlar di 1nternet.

Namun demikan, Sufian menyangkal d4kwaan bahawa dia sedang bercinta dengan mana-mana wanita kerana itu bukan kepentingannya buat masa ini.“Mungkin cinta dalam hidup saya belum sampai lagi dan anak angkat adalah satu rezeki. Tidak semestinya ada anak angkat saya harus menjaganya di rumah. Saya boleh menjadikan anak di rumah anak y4tim sebagai anak angkat saya. Apa yang penting dengan adanya anak ini, apabila saya bekerja dan berusaha keras saya tahu untuk siapa.” katanya kepada Harian Metro

Sufian tidak merasakan usianya yang menjejak 27 tahun adalah terlalu muda untuk mengambil anak angkat dan memikul tanggungjawab terhadap seorang ‘anak’ walaupun bukan dari d4rah dagingnya sendiri. Merasakan bertanggungjawab terhadap orang lain, akan membuatnya lebih bersemangat dalam mencari rezeki kerana dia sedar dia bukan hanya bekerja untuk dirinya sendiri, malah untuk keluarganya dan ‘anak’ itu nant-xtra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *