“Bila masa bi4dab..kenapa perlu diam jika perlu beritahu kebenarannya”– ditvduh tidak hormat Tokti,1ni Jawapan bal4s Santesh

PERSEMBAHAN penyanyi Santesh di pentas pertandingan Big Stage tidak pernah mengecew4kan. Dia antara peserta yang sering mendapat perhatian termasuk juri tetap, Datuk Seri Siti Nurhaliza.Bagaimanapun, menerusi persembahan minggu kelima dengan menyanyikan lagu Korea, Gangnam Style mendapat k0men yang kurang memberangsangkan daripada penyanyi Anta Permana itu.

Malah, tindakan Santesh menjawab k0men penyanyi itu dengan memberi alasan tidak cukup masa membuatkan netzen kurang senang dan dilabelkan sebagai bi4dab.Menurut Santesh, dia tiada niat bersikap kurang ajar terhadap Siti sebaliknya terpaksa menjelaskan perkara sebenar yang dialami kerana bimbang berlaku sal4h f4ham.

“Saya yakin Tokti tahu apa yang saya cuba sampaikan. Dia sendiri beri saya masa untuk saya jawab pada malam itu. Netzen harus faham ini adalah pertandingan dan yang terlibat ketika juri memberi kritlkan adalah peserta dan juri sahaja.

“Kalau saya ada penjelasan yang saya harus berikan, kenapa saya perlu diam? Kalau saya tak beri penjelasan kepada Tokti malam itu, dia tak akan tahu perkara sebenar yang berlaku. Nanti dia ingat saya tiada efford dan tak buat homework dan berlaku s4lah f4ham dengan saya pula.Niat saya bukan untuk melawan..Tokti pun tahu saya tidak melawan,”

Bercerita lanjut mengenai persembahannya pada malam itu, Santesh mengakui tertekan kerana tidak mempunyai masa dan ruang untuk melakukan persembahan terbaik seperti yang dirancangnya.Menurut Santesh, dia ada membuat arrangement muziknya sendiri untuk lagu itu namun keceewa kerana terpaksa membatalkan hasratnya itu pada saat-saat akhir kerana enggan mengambil rislko.

“Alasan tentang masa tak cukup tu memang betul..saya hanya ada empat hingga lima hari sahaja untuk membuat persediaan.Memang saya ada buat arrangement baru untuk lagu itu, seperti yang diminta oleh Tokti..cuma ianya tak cantik dan saya pun tak nak ambil risiko dengan susunan muzik itu.Jadi saya ambil keputusan untuk terus drop dan perform dengan cara original sahaja,” katanya.

Dalam pada itu, Santesh turut meminta netzen untuk lebih mengenali peribadinya sebelum membuat sebarang tvduhan melulu terhadapnya.Niat saya bukan untuk melawan..Tokti pun tahu saya tidak melawan.

“Bila masa pula saya bi4dab? Mereka perlu selidik dahulu latar belakang saya..macam mana saya masuk industri dari awal, aktiviti dan karakter saya. Itu semua mereka tak tahu.Saya sebenarnya seorang yang ramah, saya suka baca k0men orang dan reply mereka. Dari dulu saya begitu.K0men yang membina selalunya saya akan respons tapi kalau k0men yang neg4tif selalunya saya beri smiley sahaja,” ujar Santesh.sumber: Mstar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *