Cinta Lama Kembali, Empat Alasan Yang Mungkin Terjadi

Selesainya sesebuah hubungan itu bukanlah pengakhiran untuk segala-galanya. Tidak mustahil, ikatan cinta yang saling masih ada dengan bekas kekasih itu adalah alasan untuk kembali bersamanya.

Step To Healt menyatakan terdapat empat sebab yang membuat cinta bercambah lagi yang mungkin terjadi lagi. Dan sebab ini dengan jelas menyangkal ungkapan “buanglah bekas kekasih itu pada tempatnya.”

Pertama, Sesuatu Yang Lebih Dari Sekadar Cinta. Perpisahan dengan bekas kekasih boleh berlaku kerana sesuatu yang spontan. Terdapat banyak faktor yang membolehkan anda kembali kepadanya kerana ada sesuatu pada dirinya yang kamu rindui. Bukan kerana material, tetapi untuk psikologi dan emosi.

Salah satu perkara yang membuat cinta bercambah lagi adalah keselesaan dan keengganan untuk mencari pasangan baru. Oleh itu, adalah idea yang baik untuk bertanya kepada diri sendiri jika anda mahu kembali kepadanya lagi.

Kedua, Masalah yang kamu hadapi tidak sebesar cinta yang kamu miliki. Kembali kepada bekas kekasih merupakan keputusan peribadi. Mungkin anda akan sentiasa memikirkan masalah yang mengakhiri hubungan dengannya, seperti perasaan tidak nyaman atau mengalami hari yang sukar.

Tetapi, anda mesti dapat melihat keadaan yang sedang berlaku sekarang secara positif. Mungkin masalah itu tidak lagi penting kerana keadaan telah berubah. Anda juga dapat menentukan hubungan dengan bekas kekasih kini lebih baik atau masih buruk dan masalah yang dihadapi dapat diselesaikan atau tidak. Dan pastinya rasa cinta yang masih tebal akan mengatasi segala masalah yang anda hadapi.

Ketiga, Bertindak lebih penting dari kata-kata. Memberikan peluang kedua dengan bekas kekasih anda tidak mudah. Banyak perkara yang perlu dipertimbangkan, terutamanya dengan melihat apakah tindakan yang dijalankan adalah sesuai dengan kata-kata yang mereka katakan.

Dalam k3s ini, anda perlu cuba mempercayai naluri dan tidak mudah terjebak dalam kata-kata yang mereka katakan tetapi anda perlu melihat dan fokus kepada tindakan yang dia akan lakukan.

Keempat, Komitmen untuk memperbaiki hubungan. Memberi peluang kedua tidak bermakna anda membiarkannya berubah sendiri. Komitmen untuk memperbaiki hubungan adalah tanggungjawab anda dengan pasangan anda. Anda boleh mencerminkan hubungan sebelumnya dan menetapkan sempadan baru untuk memperkuatkan komitmen dengannya.

Hendak seribu daya kan.. maka pasangan berkasih perlulah lebih berinteraksi dan bertolak ansur agar hubungan masing-masing dapat kekal hingga ke syurga. Semua orang berhak bahagia maka carilah kebahagiaan itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *