Lama berdiam diri akhirnya Sultan Kelantan bersuara setelah Rihana Oksana dedah f0t0 bayi mirip dirinya

Sultan Muhammad V dikenali di hati rakyat sebagai raja berjiwa rakyat, berhemah, rendah diri dan pandai berjenaka. Sultan Muhammad V, yang diputerakan pada 6 Oktober 1969 di Istana Batu, Kota Bharu, Kelantan, dilantik sebagai Sultan Kelantan pada 13 September 2010.

Sejak ditabal sebagai pemerintah negeri itu, baginda sering memasuki kampung di setiap j4jahan untuk mendekati rakyat terutama ketika bencana seperti b4njir. Kehadiran baginda tanpa prot0k0l ketat ada kalanya tidak disedari oleh rakyat bahawa yang membantu mereka itu adalah seorang raja.

Kisah rumah tangga pasangan diraja ini mencvri perhatian rakyat Malaysia apabila baginda dilaporkan sudah berc3rai dengan wanita warga Rusia itu. Baginda telah menjawab dakwaan ratu cantik Rusia, Rihana Oksana Petra yang baru-baru ini mendedahkan gambar cahaya matanya yang berusia 5 bulan yang dikatakan mirip wajah baginda.

Memetik sumber, New Straits Times mengesahkan penc3raian itu dimuktamadkan pada 1 Julai lalu, susulan pemfailan c3rai di Mahkamah Syariah Singapura pada 22 Julai.Sebuah laman berita antarabangsa Mail Online baru-baru ini berjaya menghubungi wakil istana dari Kelantan bagi mendapatkan laporan eksklusif dari Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V.

Menurut laporan dari MailOnline, baginda percaya gambar bayi yang dipamerkan secara eksklusif itu boleh menjadi ‘anak lelaki dari mana-mana lelaki Asia’, kata sumber dari wakil Istana.

Sebelum ini, Sinar Harian melaporkan, Istana Kelantan melalui kenyataan rasmi meminta orang ramai tidak mempercayai pelbagai kisah baginda termasuk pengumuman anak sebagai bakal Putera Mahkota Kelantan yang disebar melalui media sosial itu.

Hal ini bermula selepas Rihana, menerusi Instagramnya meyakini bahawa bayi lelaki tersebut itu mempunyai d4rah diraja.Dalam masa yang sama, dia telah menawarkan ujian DNA untuk membuktikan bapa kandung bayi tersebut dan mahu bawa hal ini ke muka pengadilan di Moscow untuk mengisytiharkan baginda sebagai bapa. Rihana menegaskan Leon merupakan anak hasil perkahwinan mereka dan mendakwa wajah anaknya seiras Sultan Muhammad V.

Rihana Digambarkan Sebagai Seorang Yang J4hat & Pend3ndam

Baginda menyebut bahawa dia tidak pernah bertemu wanita begitu ‘j4hat dan pend3ndam’ seperti Rihana. Sebelum ini, Rihana pernah berbohong kepada baginda mengenai resepsi perkahwinan yang sepatutnya ia diadakan secara kecil-kecilan bersama keluarga. Namun sebaliknya berlaku, majlis tersebut seolah-olah seperti acara hiburan besar ‘- kata wakil istana.

‘Pernikahan ini adalah kesilapan besar dalam kehidupan peribadi baginda yang seharusnya tidak pernah terjadi tetapi dia mengatakan ini adalah pelajaran yang ia pelajari,’ kata wakil istana. ‘Kita semua manusia dan hanya Allah yang sempurna.’

“Baginda berkata dia sudah meneruskan dengan kehidupan barunya dan dia sepatutnya berhenti memb0d0hi dirinya sendiri dan berharap Rihana mendapat suami baru pada masa akan datang.”

“Baginda berkata berkahwin dengannya adalah kesilapan terbesar yang pernah dibuatnya kerana Rihana telah membuat masalah besar dalam kehidupan peribadi nya dengan tidak menghormati privasi dan kehendaknya.”

“Kini baginda mahu memberi tumpuan kepada rakyat dan membantu orang di negerinya untuk meneruskan warisan ayahnya dan mewujudkan keluarga bahagia sendiri,” kata sumber itu.

Baginda Meny3sal Berkahwin Dengan Rihana

Menurut dari sumber wakil istana, baginda meluahkan rasa meny3sal berkahwin dengan bekas ratu cantik itu, dan memberitahu bahawa ia adalah “kesilapan terbesar” dalam hidupnya.

Sebelum ini Rihana pernah berkongsi cerita dengan mendakwa bahawa bayi tersebut diusahakan semasa mereka bercuti di Australia selepas bernikah pada bulan Jun 2018, dan suaminya gembira apabila dia mengetahui mengenai kehamilannya. Namun dakwaan ini sangat mengarut dan wakil Istana telah menafikan sekeras-kerasnya.

Rihana Tidak Berm4ruah

Baginda berkata, bekas isterinya Rihana dianggap ‘tidak bermaruah‘ selepas muncul rakaman video enam tahun yang lalu ‘mengadakan hubungan s3ks di kolam renang di dalam sebuah rancangan realiti TV di mana seluruh dunia telah melihat’, kata wakil Istana yang secara peribadi mewakili suara untuk baginda sejak MailOnline menerbitkan artikel bersama gambar bayi pada hari Jumaat lalu.

“Baginda tidak tahu apa perancangan Rihana seterusnya dan baginda benar-benar seperti ditik4m dari belakang,” kata sumber dari istana.”

Dalam bidang ketenteraan, sifat kepimpinan baginda sentiasa dikagumi hinggakan dilantik menjadi Kolonel Yang Di-Pertua Rejimen Artileri Diraja selain bergelar Pemerintah Tertinggi Angkatan Tentera Malaysia.

Baginda turut melibatkan diri dalam pelbagai pertubuhan kebajikan dan sukan selain aktif berperanan dalam organisasi berkaitan keselamatan, ketenteraan selain meminati sukan lasak seperti ekspedisi kenderaan pacuan empat roda, ekuestrian, meminati sukan memanah, menembak dan gemar memelihara hidupan liar.Kredit & Sumber: Murai.MY,sinarvir4l

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *