Lelaki Sukar Mahu Mengungkapkan Perasaan Pada Gadis Yang Disukai

Jatuh cinta kadang-kadang sangat mengelirukan, tidak terkecuali buat para lelaki. Perasaan yang dirasai untuk seseorang gadis kadang-kadang perlu disimpan di dalam hati kerana pelbagai komplikasi keadaan.

Meluahkan perasaan tidak mudah. Ramai gadis-gadis menjadi keliru dengan kelakuan lelaki yang menyukainya. Dalam satu hal, dia memahami jika lelaki itu memberi perhatian khusus padanya. Tetapi, sebaliknya dia juga tidak menyatakan perasaannya.

Perempuan, jika anda berada dalam keadaan seperti itu, mungkin lelaki itu mempunyai sebab tersendiri. Pertama, Tidak mahu kehilangan kawan. Sukar diterima apabila orang yang kita sukai sebenarnya adalah kawan. Mengekspresikan rasa cinta kepadanya akan menjadi dilema yang berasingan.

Ini akan menjadikan persahabatan pada mulanya menjadi janggal. Daripada mengorbankan persahabatan yang lama, lelaki biasanya lebih suka menyembunyikan perasaan mereka sendiri.

Kedua, Rasa rendah diri. Lelaki akan rasa tidak selamat apabila mereka jatuh cinta dengan seorang gadis yang dia rasa tidak sesuai untuknya. Sama ada gadis itu sangat cantik dan popular, atau keadaan kewangannya yang tinggi.

Ini pastinya akan membuatkan lelaki rasa lebih rendah diri, ego mereka akan rasa tersisih. Sehingga mereka akan lebih berkecil hati terhadap dirinya. Ketiga, Gadis disukai sudah mempunyai teman lelaki. Cinta tidak datang tanpa mengetahui keadaan dan masa. Di samping tiba-tiba seperti kawan, ada lelaki sebenarnya jatuh cinta dengan seorang gadis yang telah menjadi milik orang lain.

Perasaan itu tidak salah. Tetapi sudah tentu dia tidak mahu menjadi pemusnah perhubungan orang lain. Terutamanya jika lelaki itu adalah kawan. Dia mesti sanggup melangkah mundur dan hanya menyayangi gadis itu dengan diam-diam.

Keempat, Eg0 hati. Semua gadis pasti tahu lelaki adalah makhluk yang egonya sangat tinggi. Begitu juga apabila jatuh cinta. Tidak semestinya egonya mengekalkan dirinya untuk menyatakan perasaannya kepada gadis itu. Dia ego untuk menyatakannya kerana tidak mudah baginya untuk meluahkan perasaan kepada jantina yang bertentangan.

Kelima, Takut cinta ditolak. Antara sebab-sebab yang membuat lelaki tidak meluahkan perasaan mereka, kerana perkara ini yang paling menakutkan mereka. Mereka takut bahawa cinta mereka akan ditolak. Bagi sesetengah lelaki, penolakan sangat menyakitkan kerana ia adalah mengenai perasaan.

Terutama jika mereka pernah mengalami penolakan dari gadis yang mereka sukai. Jadi, dia akan berfikir dan bukannya mengulangi, lebih baik hanya mengekalkan perasaan itu di dalam hati.

Keenam, Masih rasa ragu-ragu. Rasa keraguan dalam perasaan cinta sentiasa menjulang. Begitu juga untuk golongan lelaki. Mereka selalu mengambil masa yang lebih lama untuk mengenali gadis yang mereka sukai. Dia mahu tahu lebih banyak tentang seseorang gadis sebelum memutuskan untuk menyatakan perasaannya. Jadi dia memilih untuk menunda dan menyimpannya secara rahsia.

Ketujuh, Belum move on. Perasaan melankolis bukan hanya tentang gadis-gadis. Ramai lelaki juga menjadi lemah. Terutama jika cinta yang pernah dialami terpaksa dikebumikan. Mereka terpenjara dengan kenangan-kenangan masa lalunya dengan bekas kekasih.

Dia memerlukan masa untuk move on. Walaupun kemudiannya, dia mendapati seseorang gadis lain yang disukainya. Dia tidak akan terburu-buru mend3dahkannya, dan ingin meyakinkan diri sendiri terlebih dahulu jika dia telah move on dari bekas kekasih. Guys, adakah anda sedang mengalami perkara di atas ini?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *